onsdag 21 januari 2009

mitt barn är värre Lina.....

Appropå fula ord.
Idag när vi kom för att hämta Evelina på fritids så kommer hon springandes alldeles salig..
Hon har blivit ihop med Tim i ettan som hon länge tyckt e söt..
Så utbrister hon glatt:
-mamma,mamma Tim vill K**LLA med mig!!!
Jag sätter nästan tungan i halsen å försöker så snyggt som möjligt lite diskret fråga:
-Gumman,vet du ens vad det betyder??
- Jaaa att man tar snoppen in i fiffin.. (vi kallar det så)
- Men då vet du väl att det är ett JÄTTEFULT ord oxå,sa jag..
- Näääää,svarar hon och ser paff ut..
Så hela våran väg hem handlade om att man får inte göra sånt när man är barn och att man ska vänta på sin prins som prinsessorna gör och gifta sig först..
Och sen en uppmuntran till att hon kanske ska leka med andra barn istället för med Tim..
HErregud säger jag bara,detta är ju inte klokt.
Mitt barn är bara 6.5 år gammal..
Lite tidigt för "Det där snacket" kanske???

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHA, dagens barn alltså :D