torsdag 1 januari 2009

tiden går fort

jag menar om 3½ timme är den första dagen på 2009 över...
Emmy kom hem vid kvart i 6 nu på kvällen,dom hade vart på macdonalds på vägen hem och jörgen hade beställt hennes favvo-pizza så dt blev dubbel bonus för henne idag,hehe..
Imorgon ska hon iväg igen,stödfamiljen.
Men sen e dom hemma i 2.v,blivit en del hattande nu i jul å nyår,men så e dt ju om föräldrarna inte lever ihop,då får man dela på tiden..
Men jag tror inte dom lider av det,inte mina iaf.
För mina barn älskar sina farmödrar..
Emmy hade vart hos Jim idag med,jag e inte så förtjust i det med besök på häktet men tänker inte neka dom så länge Emmy själv vill..
Och den enda gången jag kan neka är när han inte är klar i huvudet,och det vet han..
Men iofs så brukar inte Jim själv vilja visa upp dt för emmy så vi brukar aldrig tjafsa om det.
Och kan man hålla sams och komma överens så mycket som möjligt ang.gemensamma barn så e ju dt jättebra..
Och jag tycker dt funkat bra trots allt,jim respekterar dom ramar jag sätter upp,t.ex att jag vill att han är hos sin mamma de dagar han haft emmy,osv.
Och det har han aldrig bråkat om..
Han och Linda hade henne ett par nätter i nov (innan allt hände) i lägenheten i bäckefors,och dt gick oxå bra,men jag var orolig då..
Inte för att jag tror att han ska skada emmy,aldrig,inte heller att jag tror att han skulle berusa sig med nåt när hon e med,utan mer för om folk som inte gillar han skulle komma å bråka eller att han och linda skulle börja gräla..
Fats visst kan jag å jörgen vara oense,men vi grälar inte på dt viset,inte ens när barnen är iväg,vi blir inte osams på dt sättet,och vi pratar alltid ut om saker,lämnar inget orett...
Antingen direkt eller på kvällen.. gött!!
Och framförallt så ber vi varann om ursäkt om vi gjort orätt på nåt vis,som dt ska vara..
Näpp nu ska jag lägga mig å se på tv,helt slut ffs..

pok

Inga kommentarer: