tisdag 23 mars 2010

familje-band

Jag har tänkt en del på detta det sista!
Och speciellt senaste dygnet..
Man föds in i en släkt/familj som man inte själv väljer från starten!
Men man formas kring dessa människor och man får ett sk band!
Man blir vuxen och man får egen familj som man skapar ett helt nytt band med,man gifter sig och får på så sätt ännu en ny familj som man ska skapa ett band med.
Och det gör man på ett eller annat sätt!
Och ju äldre man blir så inser man att det första bandet man skapade faktiskt är starkt,man kan genom livet gå andra vägar,man kan ta stora omvägar men till sit och synest så inser man att i slutändan så är familjen jävligt viktig och bandet man har är starkare än man tror!
Jag har i många år tyckt att jag klarar mig själv och att vissa i min släkt är skitsamma,jag behöver inte bevisa nåt för någon.
Jag behöver fortfarande inte bevisa något,jag är den jag är på både gott och ont,MEN en sak har jag insett och det är att när det kommer till familj och släkt så är det inte skitsamma!!
De som jag trodde inte var viktiga för mig ÄR faktiskt viktiga och de som jag trodde var äkta kanske inte är det!
Och framförallt så har jag insett vid dagens slut så är vi alla bara enkla människor med samma känslor och tankar!
För mig så har det helt plötsligt blivit viktigt att återskapa banden,för livet är kort och man vet ALDRIG när det tar slut och jag vill inte känna att jag missat nåt eller någon..
Jag har även förstått att det finns dom som har sina egna problem som de ger uttryck i att kanske peka på alla andra istället för att visa sina rätta "jag"..
Och det kan man inte påverka hur mycket man än försöker,hur mycket man än skulle vilja..
Var och en har vi våra egna problem som vi måste försöka lösa och hantera i första hand själva,och i andra hand kan man vända sig till sin familj,därför är det så viktigt att hålla hårt i alla band.....

1 kommentar:

the_one_and_only sa...

Så sant som de va sagt! kramiz