onsdag 31 december 2008

2009

blir dt första året sen jag mötte jim 2003 som han inte påverkar mitt liv eller mående..
Förra nyår så var jag ju bestämd i att jag inte ville leva med han mer,men eftersom han satt inne till feb i år så var jag ju orolig för om jag trots allt skulle han känslor kvar när han kom ut.
Men han la ju in stöten första dagen han muckade å försökte få mig tillbaka,och dt var en sån befriande känsla kommer jag ihåg,för det var då jag insåg att jag var fri,kände noll för han!
Dt var så skönt,7 månaders hårt arbete med mig själv,min självkänsla och befrielse-kamp bort från han hade gett resultat,helt plötsligt var alla timmar med kuratorn och alla tårar värt det.
Men 2009 är mitt egna år,med dom jag älskar och med dom som behandlar mig väl...
En fin man som aldrig skulle skada mig så som Jim gjorde...
Att inte behöva vara nervös hela tiden för vad som ska hända..
Slippa behöva skämmas inför folk jämt och mina barn slipper bli väckta på nätterna av att en idiot står och antingen grinar i brevlådan eller skriker..
Jag hoppas att detta blir ett bra år för min familj och för mina vänner,det har varit ett tufft år för vissa av er,t.ex angeliqa,lina,sandra och therese.H...
Ni har alla förlorat en hel del i år,på dt ena eller andra sättet,som är oersättligt på många vis.
Dt är svårt att försöka se framåt efter stora känslomässiga förluster,men faktum är att det är enda sättet,att leva vidare så gott det går och vara tacksam för dt man har kvar...
Att hedra livet som inte alla får leva fullt ut,genom att leva våra liv så bra vi kan...
Och för dom som förlorat sina partners kan jag bara säga att det finns alltid nån för alla..
Men att dt kommer när man e mogen för dt,eller så kommer det som ett åsknedslag när man minst anar det,se på mig :-)

GOTT NYTT ÅR ALLA SOM LÄSER

Inga kommentarer: