onsdag 31 december 2008

snacka om skadad

Jag har tack vare Jim sömn-problem,om man lever i en sån relation som vi hade så sov man med ett öga öppet,typ..
Och kontentan av detta är att jag än i dag sover dåligt,sover aldrig djup sömn,drömmer inget och vaknar för minsta lilla ljud i trappan eller på utsidan av huset..
Inte nog med det så vaknar jag i regel 3-5 ggr per natt iaf även om det skulle vara tyst överallt..
Dessutom tar det mig minst 1½ timme att somna,oavsett när jag lägger mig och hur trött jag än är,för det tar så långt tid för mig att kunna slappna av tillräckligt för att somna in.
Så man kan säga att de sista 3 åren så har jag sovit genomsnitt i sammanlagt 4-6 timmar per natt,och aldrig i en stöt utan oftast sover jag 2 tim,vaken i 40 min,sover 1 tim osv osv..
Det börjar ta på krafterna kan jag lova...
Och för er som tänker att ja men vrf går hon ej till läk å får insomningstabletter eller liknande,så kan jag berätta att dt har jag gjort och jag har även intyg på att jag lider av sömnbrist,men chefsläkarn i lysekil gjorde klart för mig att fd narkomaner kan man inte skriva ut sånt till för då blir vi sugna på annat...
Detta var samma läk som vägrade sjukskriva mig i 2v trots att dt var på uppmaning från min chef och kurator,eftersom vi fd narkomaner kan ju inte gå hemma å dra,utan sysselsättning,för då kan vi ju bli sugna på droger å falla tillbaks,utan bit ihop och jobba dt gör dig bara gott....
Jävla idiot,jag reste mig bara upp och sa att alltd leva med en gammal stämpel kan leda till misströstan och återfall,eller att inte kunna sova mer än 3 tim/per natt (som jag gjorde då) i 5v kan leda till återfall,eftersom jag måste orka jobba och ta hand om 2 barn,och en gammal tjackis som jag vet ju att man orkar en MASSA mer på amfetaminet,och att inte få stanna upp å sörja i lugn och ro utan att behöva gå till jobbet som man bara inte pallar just för stunden,utan skulle behöva vara ledig i 2v,Det kan leda till återfall,för att slippa känna sorgen,amfetamin vet ju vi fd pundare tar bort allt vad känsloliv heter...
Så jag ber dig egentligen om hjälp för att inte falla i gamla mönster,att få recpt på medicin som gör att jag kan sova,och att inte fly min psykiska smärta utan vara hemma å ta tag i den istället..
Men tack ska du ha,för nu e jag så jävla arg så nu klarar jag nog tamigfan av att sova dåligt i 5v till och jobba med för den delen..
Visst är jag fd narkoman,men glöm inte då att jag är FÖREDETTA!!!
Där satt han som en mupp,jag önskade fortsatt bra dag och gick ut utan att slå i dörren,fast tårarna brann innanför ögonlocken..
Jag ska oxå tillägga att detta var förra hösten och då hade jag vart ren i över 5½ år....
Nu i Jan blir dt 7 år och dt står fortfarande en spärr i min läkar journal på såna recept...
Hmm undrar när man ska bli "förlåten" egentligen???

pok

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir man tyvärr aldrig...
Stämpeln finns alltid där, oavsett om det är hos läkaren eller hos grannar...
Finns alltid någon som kommer se en som den dära pundaren...
Tyvärr...
Men det är dagens samhälle....
Tyvärr.....

cecilia sa...

ja kanske.
men dt e jävligt trångsynt.
Vad jag gjorde innan jag fick barn är ju oväsentligt,den enda jag skadade då var ju mig själv..
Och om mina nära kan förlåta å glömma å litar på mig så ska väl inte samhället döma???

Anonym sa...

Jag håller med dig fullständigt här...
Men tyvärr så fungerar dagens samhälle så här...
Dom struntar fullständgt i om det är 7 år eller 7 dagar sedan du drogade...
Tyvärr...
Jag har samma problem. Vad jag gjorde för 7 år sedan hemsöker mig ännu i form av skitsnack, läkare som sätter stämpel... osv...

Men håll huvudet högt!
& Gott nytt år på dig