onsdag 16 september 2009

skillnad på fäder

ska försöka ta det från början.
Evelina har en cykel som egentligen e på gränsen för liten,hade funkat hösten ut MAX!
Emmys cykel blev stulen för ca 1 mån sen.
Jag tänkte köpa ny till Evelina till våren så kunde emmy överta hennes,som e 1 år gammal å jättefin.
Men nu är dt så att mina barn älskar att cykla och de flesta barn på brudås cyklar,så emmy har vart ledsen i veckor för hon vill ha en egen cykel.
Så jag sms fäderna igår om sponsring (då jag bestämt mig för att emmy ska kunna ha egen cykel så köper jag den nya till eve nu,istället för till våren).
Men 1000-1500kr aom en 20 tums kostar e mycket att lägga själv.
I allfall efter 15 min får jag svar av Erik (eves pappa) som sa:självklart ska alla barn ha en cykel,jag sätter in 500 imorgon)..
Men Jim (emmys pappa) svara inte ens.
Så emmy tycker att vi ringer pappa,han hjälper mig.
Så det gjorde jag och fråga om han kunde bidra med 200 kr iaf..
Men han vägrade eftersom det var eve som skulle få en ny inte emmy.
Men då förklara jag att genom att ge eve en ny,som växt ur sin så kan emmy ta hennes direkt,som ändå ska ha en cykel i den storleken..
Men nä,han vägrade!!!
Snacka om olika fäder.
Erik kunde lika gärna sagt att emmy e inte hans barn å evelina kan ha den cykeln hösten ut så emmy får vänta..
Men nejdå,han bet så att dt ska lösa sig för båda 2 barnen..
Så nu får jag bet resten själv,hoppas på att det finns för runt 1000 lappen. har fan inte råd med en 1500 kr cykel,inte nu!!
Jävla hanar man ger sig i lag med..
En var lyckad den andra e ju så rubbad att jag vill spy på han!!!

3 kommentarer:

Sekmeth sa...

Har en röd 20" som Kim haft nästan aldrig cyklad på, vill du köpa den får du den för 1000:-

cecilia sa...

ja dt låter ju intressant om jag nu inte hittar en helt ny för 1000kr på fre. men kan jag ringa dig i såfall från gitte på fre em?? när vi vart på biltema å kollat??

Sekmeth sa...

gör så.