måndag 21 september 2009

VC halv 2

Kom dit ner efter lite skämtsamt samtal med annlo å lotta på mob om att jag inte alls hade halsfluss utan säkert svin influensan å nu e det bara att vänta på knorren ska växa ut.
Sagt å gjort går in i ett rum med en AT-läk som tittar i min hals å sen ursäktar sig med att hon vill ha ett andra utlåtande av sin chef..
Blev LIIITE svettig då!
Iaf,in komemr en äldre läk (kvinnlig)tar en ficklampa å en spatel å kollar i min hals,flinar lite å frågar: du har rätt ont,va??
ÖÖÖ,JA som faan med,på ren svenska svarar jag!
MM.förstår det sa hon,du har ingen halsfluss,du har en var-säck på ena sidan halsen..
Så tar hon fram en skalpell å frågar om hon kan göra ett försök att tömma den på plats eller om jag ville åka in till UA!
Nä,för fan jag har gryta på kokning hemma,har jag inte tid med idag!
Sagt å gjort,ett litet fint snitt å sen smaka det svinstia i min mun,fuck vad jag ulka å vad dt dt rann ut..
Tänk er: gammalt var å gammmalt blod..
Så nu e det drama : jag har faktiskt blivit snittad i halsen idag,hahaha!!!
Synd om mig tycker jag :(

2 kommentarer:

Marie sa...

Aaah men vännen då.. tycker synd om dig :) puss puss

cecilia sa...

naw mitt hjärta puss puss