lördag 19 december 2009

Hyperaktiv och uttråkad unge....

Och med minus grader ute så är det ganska påfrestande vill jag lova!
Ni vet den där tanken som jag tror att 9 av 10 mammor nångång fått " jag kastar ut ungen från balkongen" DEN tanken dyker upp ganska ofta på mig,nu har jag ju spärren som slår till sekunden efter tanken poppat upp i skallen..
Så nån 5 åring som gör skydive från 3 våningen lär ni ju inte få se..
Sen vilken idioti att 6 dagar innan jul sätta upp en gran med pynt och kulor i,vad faan tänkte jag där??
Så utöver alla de andra 150 tillsägelserna om dan kan vi nu lägga till ytterligare 150 st som enbart handlar om GRANEN!
Låt bli granen,rör inte pyntet,AKTA nu välte du den nästan,rör inte belysningen,osv osv...
SUCK!
Men ska jag vända det till nåt positivt så låter det så här: Granen får stå till den 1 januari (inte en dag längre) och minusgrader är det ju inte alla dagar på året och till våren å sommaren kan de vara ute huuuuuur länge som helst,tack gode gud för det!
Om man ändå kunde få lite timmar att jobba så man får vara lite ledig,för JA,att gå till ett jobb är semester jämfört med det här!
Jo och till er som undrar:
-jag älskar mina barn men sanningen e krass,jag gör det som mest när dom sover ;)
Jag vet att det är en utredning på G på BUP och att förhoppningsvis har vi en fastställd diagnos om ca 1 år och har det tagit 5 år hit kan jag stå ut 1 år till...
Hahaha å då e dt minusgrader,igen.....
Det här med att gå hemma varje dag som jag gjort nu ett tag är tröttsamt bara det!
Jag vill ju så gärna jobba..
Detta är ju döden.
Måste ta tag i allt det där ordentligt efter nyår,gaaaah...
Men hur gör man om man inte får tag i cheferna på telefonen ens??
Vad fan ska de med kontor och egna telefoner om de ändå aldrig är där å svarar?
Jag fattar inte?
Ska se om man kan jaga rätt på nån e-mail och mejla en lite cv och ett personligt brev..
Kan man skriva:
Hej jag är en trött mamma på 34 år som snälla snälla vill jobba helst dygnet runt för jag orkar ej gå hemma längre och jag e så urless på mina barn som inte vill lyda!
Hahaha hade sett ut!
Nä dags att greja lite tror jag.
Ha en bra lördags kväll

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Vad blir skillnaden på en diagnos och inte? Vet inte hur det funkar men inte ändras väl barnet bara för att den har en diagnos. Hoppas det blir bättre för er alla! Inget kul för varken föräldrar eller framförallt barn som har det jobbigt. //Mia

cecilia sa...

skillnaden är att när vi fått en diagnos så kan de även ge rätt behandling och det är då barnet ändras och det blir bättre...
Och det man som mamma eller pappa vill så äre det ju att ens barn ska må bra,för Emmy lider oxå av detta!
Tänk att varje dag få bannor och att de andra barnen tycker att hon är jobbig och inte vill leka med henne,hon blir väldigt ensam.
Och det drabbar hennes syster med för emmy har bara Evelina och det innebär att Evelina många ggr får strida för henne och får leka med henne istället för med sina kompisar!
Tack för din åsikt