onsdag 9 december 2009

satt å tänkte på en sak

Jag har nog klagat en hel del på lysekils-borna och det får ju inte bli orättvist!!
Prata med en kompis idag (ej lysekilsbo) som frågade mig hur lång tid tog det innan du kände dig bekräftad att du inte "bara" var en x-pundare i folks ögon??
Jag svarade att det inte hänt ännu!
Men så kom jag på att det e fel,jag minns särskilt en gång för ca 1.5-2 år sen när jag satt hemma hos ingemar å anette,jag tror anette laga mat eller nåt å jag satt vid bordet (detta omtalade köksbord hehe),då Ingemar sa till mig att: Fan jag har helt missbedömt dig,jag har helt ärligt haft en förutfattad mening om dig,du är riktigt schysst och otroligt ärlig,och jag får be om ursäkt för det!
Han tackade oxå för allt stöd jag gett dom,hela familjen..
Jag VET att jag växte i mig själv den sekunden och att jag fick uppriktig credit..
Det finns fler som gett mig beröm för att jag ändrat mig,men ingemar var nog den förste som stod för att han sett "ner" på mig innan,men det var fel!
Att erkänna misstag är ju ändå en stor positiv bedrift tycker jag iaf!
Sen kom jag på en lustig sak han sa en gång,det var ett tag han fick hjälpa mig ganska ofta med min dator!!
Jag fråga en av ggr han var uppe (kans´ke 15gg,haha) om dt var ok för anette att jag ringde upp hennes man så ofta (skämta alltså) och då svara han: jadå men vi behöver ju inte säga att vi hamnar i sängkammaren varje gång,hahahha!!
Anette vet nu att jag hade datan i sovrumemt så ni behöver ej spekulera i nåt eller så!
Men han var HELT allvarlig när han sa det,innan han insåg själv att det faktiskt var i sovrummet vi satt varje gång,hahah!
Eller anette komemr du ihåg den gången han kom hem å sa,fan cissis nya lakan var så mjuka å sköna ska vi inte ta å beställa likadana,hahhaha!
Tur det var du gumman,nån annan kanske hade tatt det helt fel.
Fast att bräda dig för ingemar kunde nog ingen,ni hör lixom ihop..
Som sagt,det finns fina människor i lysekil med,ganska många om jag tänker efter..
Puss på er

Inga kommentarer: