tisdag 24 mars 2009

tisdagmorgon

med en hysterisk 4 åring som ligger å skriker i min säng,för att jag inte vill sitta brevid henne när hon ska äta flingor i köket.'
Hon är arg för antingén ska jag sitta där eller så ska hon få sitta i soffan å äta.
Det får hon inte eftersom hon 9 av 10ggr sölar.
Och jag tänker INTE låta en 4 åring bestämma över mig,helt sjukt i så fall.
Och nu ligger hon och kräver att jag ska komma till henne,adrig!!
Varför ska dt vara så här varje morgon???
Jag e så trött på det!
Kan det inte bara vara lugnt?
Emmy var jätteledsen i sön när hon kom hem från farmor,för hon vill vara lite med farmor själv,inte alltid vara massa andra barn där!
Dom ses ju inte så ofta och de andra barnbarnen e där väldigt ofta!!
Hon hade sagt detta till M och fármor,vet ni vad idiot-gubben säger till emmy: Passar det inte så behöver du inte komma hit mer heller.... Ok han e skadad men hur långt får det gå??
Jag tycker hon är modig som vågar ta upp det med dom,hon är bara 4 ÅR!!!
Hon sa ju bara att hon ville vara med farmor ensam lite oxå,inte hela helgen...
Jag kan inte hjälpa henne heller,så emmy tog upp dt med Jim så jag antar att han tar det med sin mamma...
Eller att de andra föräldrarna kan koppla en sån simpel sak själva och kanske inte ha barnen där varje gång... Hon kanske e hos G 1 helg varannan månad,de andra ungarna e ju där JÄMT!!
Och jag tror bara G vill vara snäll å hjälpsam mot alla...
Så henne e jag inte arg på heller,bara på M klantiga jävla sätt att uttrycka sig,som alltid!!!

Inga kommentarer: