fredag 20 mars 2009

vem fan är ni att döma??

folk tror sig veta allt,exakt hur saker och ting är??
Men vem bryr sig tillräckligt för att se bortom den tuffa kalla fasaden?
Vad är det som gömmer sig bakom allt det där?
Vem ser den lille pojken med sina lockar och stora naiva bruna vackra ögon,som precis som oss andra föddes med samma drömmar och förväntningar..
Men som så många andra snabbt fick lära sig att ensam är stark och att vuxenvärlden inte var nåt att lita på!!
Det enda ni ser är det som står framför er.
Det som ni får höra,men vem berättar egentligen hela sanningen?
Vem står upp och säger att dt var inte bara hans fel,han är inte stora stygga vargen och alla andra små oskyldiga offer...
Vems är felet att denna lilla vackra pojke förvandlats till ett monster (sett ur eras ögon)!!?
Är dt hans mammas,som kanske inte fanns där tillräckligt?
Är det hans styvfars som snabbt visade att han inte dög,inte var fin nog och som bara var ett problem som styvfadern aldrig lyckades hitta en enkel lösning på att få bort!
Kanske är dt hans saknad utav fadern,kanske är det lärarnas som inte ingrep,brydde sig tillräckligt!?
Eller kanske är det bara hela samhällets fel...
Jag får ofta frågan hur jag kan vara så blind för hans brister....
Men jag är inte det!
Men nån måste älska även honom villkorslöst och den personen är jag!!
Jag var 13 år gammal när jag lovade honom och mig själv att vad som än händer så ska jag älska han mer än någon annan och helt utan krav!
Så är det och jag ÄLSKAR min storebror oavsett och jag ser bakom ytan,jag ser den lille pojken med dom vackra oskyldiga ögonen!!!
Min fina PEPPO

Inga kommentarer: