söndag 10 januari 2010

ljuvliga unge

Å för mamma bara älskar att gå upp kl.6.45 en söndag!!
Eller hur??
Ja ja men vad ska man göra,så är livet!
Idag har jag bestämt att min man ska få sova så länge han vill,för dt förtjänar han verkligen!
En positiv sak är iaf att jag om 2v ska få göra min tatuering,denna älskade som jag bara MÅSTE ha!
Egen-design (som vanligt) och tillägnad min syster!'
Min älskade syster,jag vet att det finns dom som stör sig på att vi inte är biologiska syskon,men dt är ungefär som att säga att jag älskar bara min lillebror till hälften för att vi är halvsyskon!
Jag och min syster 'är som 1,vi kan t.o.m känna om den andre behöver oss..
Detta är helt sant,vi fyller i varandras meningar och vi har i stort set alltid samma åsikt om allt,och vi vet EXAKT vad den andre behöver,menar å känner.
Jag brukar säga att min syster känner mig bättre än vad jag själv gör.
Och nu när jag blev sjuk så visste hon det innan jag ens vart hos läkaren,hon ringde mig 2 dagar innan,den dan jag bokat tid hos läk å frågade om jag tänkt på henne eller om dt var nåt..
Och det var det ju!
Så mysko så det finns inte..
Det jag vill säga är: tillhörighet har absolut INGET med DNA att göra,kolla på min pappa,han är väl det närmsta DNA man kan ha,men ändå så har han ALDRIG velat träffa mig och vi har aldrig haft nån kontakt alls!!
Jag ringde han en gång 84 och sa: hej det är cissi,din dotter!
Han svarade:jag har ingen dotter,och la på luren!!
Så ni ser,DNA har inte ett skit med samhörighet att göra!
Jag har en kusin som inte är biologiskt bundna till oss,men han är lika mycket min mormors barnbarn som vi andra och han är lika mycket min mosters son,som hennes biologiska dotter är..
Hans barn är lika mycket välkomna i släkten som våra andra kusiners barn!
Vi är inte sån ai vår släkt och jag tycker det är en stor merit,sen kan jag lova att vår släkt har andra bänga saker,hahaha!!
Vi döper om allt å alla,vi har ett eget ord som kan betyda precis vad som helst!
Och vi har en egen senap vid jul som är viktig att våra respektive tycker om,annars så pikas det om det dom första åren..
Såna är vi!
Jag har en moster som jag respekterar och högaktar för hon är en stark,rakryggad och otroligt ärlig människa.
Hon kan vara burdus och precis som jag,hellre ärlig och sårar än håller käften och är falsk!
Vi är så lika att många säger att man kan tro att hon är min mamma snarare än min riktiga mamma!
Jag vet inte varför vi inte står varandra närmare,men det är en önskan som jag hoppas kan ändras...
För hennes åsikt har alltid av nån anledning betytt mycket för mig!
Kanske för att jag vet att hon har en bra känsla för rätt och fel.
Mitt löfte i år är att ta hand om mig själv bättre och komma mina nära och kära närmare...
Banta behöver jag ju inte ,hahaha och röka slutar jag ALDRIG med en gång till!
Ha en bra söndag.

1 kommentar:

Jessica.B. sa...

Du har helt rätt Cissi: Jag har oxå en halvsyster (min enda syster) och hon vet exakt vad jag vill och inte vill och hon förstår mig bättre än någon annan,sedan har jag en ingift kusin som jag har känt sen jag var liten men han accepteras ändå som våran släkting osv. så jag instämmer helt på dig,gumman!!!