fredag 9 oktober 2009

godmorgon

jag välkomnar dagen och helgen
Emmy ska till stödfamiljen idag och kommer hem 7 på måndag morgon.
Fr.o.m nästa vecka börjar emmy sin nya dagis tider 8-14 förutom de fre hon ska till stödfam då är det 10-16..
Anledningen till att jag ansökt om 10 extra timmar på dagis är i första hand för att emmy ska få "rasa" av sig mer och få mer stimulans,sen är det oxå för att jag behöver mer avlastning på Emmy,ja för jag är ju en "sån" mamma som erkänner att det är skönt att vara barnfri,jag skulle kunna ha Evelina runt mig hela tiden,men emmy har andra behov och är krävande och jag orkar inte helt enkelt,dt har tagit mig 5 år att få nån att lyssna,att få hjälp,nu har vi börjat på BUP och även om dom inte kan ge diagnos ännu så kan de ändå se åt vart dt lutar å jag kan få tips och sen när hon är 6-7 år så kan vi få en riktig diagnos och den hjälp vi behöver..
Jag vill inte att Emmy ska bli en sån elev som "faller" undan i en problem-barns kategori och sen vid 20 års ålder får en diagnos,jag har massa kompisar som dt vart så för och ALLA dom har eller håller på med droger idag,det är lixom redan kört för dom.
MITT barn ska få de resurser och en så ärlig chans som möjligt direkt från start,kan de ej ge diagnos innan skolstart får hon helt enkelt gå "nollan" 1 år till..
Hellre det än att hon blir som mig,utan betyg och utbildning.
Fast att jag inte har dt berodde på dåliga hemförhållanden och fel umgänge..
Att jag började med droger berodde helt enkelt på att jag gav upp och inte såg nån framtid eller förändring i mitt DÅ så pissiga liv.
Berodde bara på mig själv och ingen annan.
Jag var över 20 år så jag kan ju knappast skylle det på nån annan,kanske om man e 14 men inte om man e 24..
Idag kommer gubben hem och vi ska ha middag här ikväll och imorgon kl.13 ska vi bjuda mamma å dom på lunch och planera vår resa i november,najs najs!!
Pok alla godisar därute

Inga kommentarer: