fredag 9 oktober 2009

högvinst

Som alla vet så beundrar jag alla som klarar av föräldraskapet och mest respekt har jag för dom som kanske gör sina misstag men som komemr igen å lyckas på nytt!!
Jag kan inte (tyvärr) skriva ut detaljer här,men jag har en tjejkompis som gjorde en jävligt dumt val för ca 1 år sen,som hon sen fått lida alla helvetes kval för.
Hon har baktalats å smutskastats av denna underbara befolkning i lysekils kommun(framför allt av brastad-borna)uatn att peka på NÅN personligen såp undanbeder jag mig kommenatarer nu ifrån er som bor där å läser,känner ni er träffade å vill förvara er eller vara dryga så e det erat problem..
För detta inlägget är till min vän och hennes barn!
Hon har som sagt inte alltid gjort de bästa valen i sitt liv men hon har ALLTID och detta hävdar jag bestämt,varit en bra mamma!!
Hon e en helvetes mycket bättre mamma än mig och de flesta jag känner!!
Jag har sett henne i flera år som mamma å VET att detta e sant!
Sen kan jag ha tyckt massa andra saker om henne..
MEn iaf för ca 1 år sen när allt startades så snacka ALLA om detta å ALLA verkligen mer eller mindre sparka på en som redan låg ner,då bestämde jag mig för att nä jag ska fan stötta henne!
Jag hatar orättvisor å feghet!
Sagt å gjort,jag lova henne 100 % förtroende och trots våra gamla duster så litade hon på mig,öppnade sig och jag har aldrig sett en person må så dåligt,och efter smäll på smäll så har hon rest sig för sitt barns skull.
Hon hade MÅNGA tillfällen att ge upp på när folk la krokben på henne,gång på gång!
Dom försökte t.o.m göra det till nåt fult att jag å hon ihop med våra barn gick till simhallen på helgen (??) fattar ni då kanske hur vissa e funtade!!
Det var inte bra,för cissi e ju gammal narkoman,hmmm den som själv står utan synd....
Jag säger inget mer..
För att dra historien till sitt slut så har det kommit till detta (efetr alla soc utredningar,anklagelser,prover å skitsnack)
Domaren ansåg att hon var lika lämpad som förälder som han/de så det blev varannan vecka!!
Det som barnet själv bett om..
Å vilken seger är inte det: när ett barn kan få lika mycket tid å kärlek från båda sina föräldrar fast de inte längre lever tillsammans!!!
Och den lilla tös förtjänar all lycka,precis som alla andra barn på vår planet!
Nathalia,lilla dockan, cissi älskar dig!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jag tycker att du är en underbar mamma och vän,du försöker verkligen stötta många vänner som du har och jag beundrar dig så mycket Cissi att du är sååå STARK som du verkligen är,jag önskar att jag hade din styrka! Du är en bra vän,gumman,många kramizar på dig!

PS: Tack för alla goda och bra råd jag har fått från dig,det är guld värt!

cecilia sa...

Tack jessica!! Du är oxå stark..
Du reste dig och gick vidare,skitsamma om du stapplat dig fram,krupit,dragit dig framåt vissa dagar! du gjorde det,du reste dig och du e kvar,du har dina barn och du har ordnat så det funkar.. Från 2 samhet till ensamhet 'är faan inte lätt! Jag har alltid vart ensam och dt är svårt att lära sig 2 samhet oxå. men vi e tuffa å vi klarar det och ibland får vi ta oss egentid å bara vara.. om dt nu blir en fylal å ett obetydligt ligg så fine,så länga men inte skadar sig själv eller nån annan så why not! bara för att man e mamma e man ändå en människa med behov som kvinna..
Kram å kämpa gumman