fredag 2 oktober 2009

tack för alla olika kommentarer till förra inlägget

Jag älskar att skriva vardagen i satir och ironi!!
Men missförstå mig rätt!
Jag älskar dom där morgnarna när jag vaknar med mina barn brevid mig,dom där små stunderna när de kryper upp i knät å slingrar in sina små mjuka armar runt min hals å talar om att "mamma är bästaste i världen"...
Eller dom tokiga kommentarer de kan kläcka eller om man tjuvlyssnar på dom när de leker mamma,pappa,barn och man hör sig själv i deras lek,då ler man ju!
Emmy säger moppsigt när evelina och hennes vänner pratar om vilka de är kära i,då säger emmy: jag e kär i mamma...
Varpå de skrattar å säger att det går ju inte emmy.
Då tittar hon på dom med stora ögon å säger:jo,min mamma e finaste å bästaste och jag älskar henne!!!
Eller när de är nybadade å luktar nästan bebis igen..
Jag älskar mina barn!!
Och för att kasta in en ironisk kommentar eller gammal slagdänga:
Dom är som goast när dom sover :)
Kram på er alla mammor och pappor,med världens tuffaste jobb:
Barnupfostran......

Inga kommentarer: