torsdag 1 oktober 2009

jag fattar inte vad ni andra föräldrar pratar om??

Kan ni förklara för mig vad det e som är kul med att ha barn!!
Jag fattar inte??
Dom ljuger,gnäller,piper,kostar pengar.stökar ner å kan inte diska å tvätta själva??
Lyder aldrig och är aldrig nöjda med nåt.
Köper man nåt till dom för t.ex 500 kr så är dom tacksamma i 20 sek å sen gör dom sönder det utan att blinka.
Dom växer hela tiden å man måste köpa massa kläder,dessutom verkar de växa ur allt på en å samma gång..
Sen så grinar dom för skit å ingenting,tål inget!!
Eller så grinar dom för att dom e trötta och det leder till att nattningen tar längre tid,de blir ännu tröttare å grinar ännu mer..

Dessutom känner man att man aldrig räcker till,duger,har tillräckligt med pengar och inte kan ge dom det där som "alla andra" barn får...
Att vara en bra mamma så måste man tydligen vara:
*utbildad pedagog
*utbildad läkare
*utbildad med hög inkomst
*utbildad inom nyttig kost å matlagning
*utbildad städerska
*ha ett tålamod för 3 personer (MINST)
*helst ha lika många armar som en bläckfisk
*Inte ha massa killkompisar (då är man en slampa enligt vissa)
*helst ska man ALDRIG gå ut å roa sig heller

Helst ska man ha en man som kräver att man är:
*extra mamma
*sexig
*huslig
*expert på avsugningar å en jävel i sängen
*Å gud hjälpe dig om man inte är HELT renrakad när de vill ha sex,och detta ska du lixom veta automatiskt att de vill,INNAN du lägger dig
*egen inkomst
*inga egna vänner

Sen så får man absolut INTE vara trött eller sjuk (varken som mamma eller partner)

*SUCK*
Sometimes i wish i was born as a boy

8 kommentarer:

Jessica sa...

Hahaha,bra skrivet gumman!!! Det stämmer ju faktiskt....hihihi,bara inte killarna blir sura! Många kramar på dig!

cecilia sa...

då får dom bli det

Therese sa...

Ja måste faktiskt kommentera här.. Jag är nog en av dom föräldrarna som tycker det är roligt med barn, iallafall mitt barn? Jag kan nog räkna dom gångerna jag har haft konflikter med Bastian. Allt är ju olika från barn till barn o förälder till förälder? Sen är det säkert garanterat lättare med pojkar.
Men förstår va du menar så för jag har ju passat o vart runt barn som gör att man blir LIVRÄDD för allt som har med barn att göra.. Men för att inte låta för "mallig" över mitt barn så har jag det nog jävligt br5a med Bastian för han ÄR faktiskt väldigt lugn o snäll (peppar peppar)!!

Marie sa...

Ja du de finns då både roliga och mindre roliga dagar som mamma. Men jag tycker ändå att barnen förgyller tillvaror, man får sig många goa skratt =) Och det är ju en sabla tur att kärleken till sina barn överträffar allt så man överlever nog det mesta som mamma =)

Nostalgia sa...

jag förstår EXAKT vad du menar!

miggs sa...

Haha! Fan vad bra skrivet, och klockrent! Tack för dagens bästa skratt :-D

cecilia sa...

varsågoda!!!

Lizette sa...

Skrattar så tårarna rinner!!! Kul skrivet.