tisdag 17 november 2009

god jul och gott nytt år önskar intrum justitia.....

Historien utspelar sig som så att jag tidigt i höstas pratade med dom om att börja en avbetalningsplan i jan 2010..
Eftersom de inkasson jag kämpat med i 2 år nu är klara i dec.
Jag har även helt själv betalat av mina gamla synder på kronofogden och är prickfri nu.
Så denna inkasson var det sista.
Iaf de gick med på detta tills igår när det dimper ner ett brev om att jag innan den 27 NOVEMBER måste betala in ca 11000kr annars ska jag bli utmätt av kronofogden IGEN å prickad IGEN!
Suck!!!
Ringer dom och frågar vrf de ändrat sig,då heter det att inga noteringar om en överenskommelse gjorts i höstas (???)...
Så dt e bara att betala eller börja om från början igen.
Micke kommer hem ca 10 min efter detta samtal,och blir rasande å ringer upp å får igenom ett avtal,1500 kr/mån t.o.m Juni 2010 så drar de tillbaka allt från kronofogden..
HAHAHA jag menar 1500 har man ju extra varje månad som ensam med 2 barn å stämpling!!
Men det var ju iaf en julklapp,fast dom kunde skickat den till nån annan sate som förtjänar det bättre eller till nån rik jävel som ändå inte bryr sig om en sån summa...
Men jag ska ha en bra jul iaf,för som den förutseende jag är så har jag sökt fonder inför jul så vi får hoppas på karman att jag får ett bidrag från tomten istället..
Han e mycket snällare än inkasso iaf!

Inga kommentarer: