lördag 28 november 2009

så här är det

Emmy fick för ett par veckor sen konstiga märken på kinden och örat!
Socialen trodde direkt att jag kanske slått henne..
Jag krävde då att en undersökning skulle öppnas på soc,eftersom jag vet att jag inte slår mina barn har jag inget att frukta!
På samma veva ser jag ju då till att få proffshjälp med emmy så nu ska en typ av "nanny" komma hit å hjälpa mig med verktyg att hantera emmy då hon inte riktigt är som vilket barn som helst!
Dom har även insett nu att Jim inte är en trygghet för henne eftersom dagis rapporterat att emmy vid varje kontakt med han går bakåt i utvecklingen som att t.ex bajsar ner sig..
Iaf jag var hos bvc läkaren som tog mig på allvar å gjorde en grundlig undersökning och kontakta en barnläkare som e proffs,fotografera emmys kind å öra å mejla han..
Tog prover och barnläkaren som hon mejla kom med beskedet Borelia!
Så fick jag intyg på detta så nu har jag motbevisat socialen (för 50 gg) att jag inte är en fara för mitt barn och att jag inte slår dom,då märkena uppstått av borelia!
Jag står för att jag är en trött,oftast handfallen mamma som inte vet riktigt hur jag ska hantera emmys problematik!
Att jag ofta höjer rösten,men SLÅ!!
Där går fanimej gränsen!!!
Jag fick stryk av min styvfar i 10 år,riktigt mycket stryk med å då pratar jag ej om en dask i rumpan!
Så att jag ska slå mina barn e absurt...
Iaf nu e ju det med motbevisat..
Så nu kan man undra vad mer de kan komma med???
HAr ju lixom motbevisat myndigheterna i snart 8 år.
Och då ska ni alla veta att det var jag själv som anmälde mig när jag upptäckte att jag väntade lilla Evelina för 8 år sen.
Jag anmälde mig själv att jag missbrukade,jag blev drogfri UTAN behandling,utan mediciner,utan nån annan hjälp än från mina närmsta!!
Mitt missbruk kostade aldrig nån annan nåt och min rehabilitering kostade inte en enda skattebetalare ett skit!
Jag sluta av egen fri vilja på 1 dag!
Jag anser att behandlingshem för tjackare är patetiskt för det handlar enbart av egen jävla vilja!!
DU väljer att ta tjack,inget annat,inget beroendeframkallande i det!
Tjack är inget beroende,utan bara ett jävla luffarbeteende!
Sen ska jag tillägga att det finns några FÅ som inte blir luffare på det,känner några men utav 100 finns det kanske 3 st så dom är säreget släkte,men dom finns :)
Och det finns några jag älskar och kommer alltid göra,och respektera!
Men de andra 97 av 100 kan "drop dead"
Hummerskiva nu
POK

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill bara säga att droger är beroende framkallande ! , men det finns ingen som kan sluta utan sin egen vilja .
Typ som cigaretter, om man inte verkligen vill sluta och någon försöker tvinga en då går det inte men om man verkligen har bestämmt sig att sluta då är det de enda sättet att bli av med sitt beroende ..
// en drogberoende tjej :/

Anonym sa...

Så stark du verkar vara... Blir glad att det finns så ärliga och raka människor.

cecilia sa...

så här är det! Jag tog amfetamin i 2 år och sluta på 1 dag.. för jag ville!! lätt var dt med.. Sluta med cigg är en HELT annan sak för det är ett fysiskt beroende,det är INTE amfetamin,jag vet av egna erfarenheter plus att det är medicinskt och vetenskapligt bevisat att amfetamin INTE är fysiskt beroendeframkallande..
Sen är det en annan sak med cigg,piller alkohol hasch och heroin t.ex.. Det är beroendeframkallande..
Tjack missbruk är ett beteende INGET annat! en livsstil som man väljer

Anonym sa...

Joo, sant !
men sen vet jag ju folk som inte kan sluta med tjacket för dom har åt helvete med avtäningen men sen har alla missbrukare alltid en anledning till att inte sluta enligt dom ..
och sen tror jag att det är en annan sak när en kvinna vet att hon ska få barn, skulle tro att det va modersinstinkten som sätter i då .
själv är jag verkligen ingen tjack missbrukare men min far har vart hela min barndom tills han blev heroinist så jag kanske vill tro att det är beroende framkallande..
och sen är ju ibland psykiskavtänning värre än fysiskavtänning, men det kan ju oxå bero på vad det va för drog man tog , det jag menar är bara att fysisktberoende är ibland lika jobbigt som psykiskt, det varierar från person till person ..
men är glad för din skull att du har vart så stark som du har vart !

cecilia sa...

men tjack ger ingen avtändning eftersom dt inte är fysiskt beroende,som en alkis,han darrar utan alkohol och svettas samtidigt eller en horsare,han får kramper..
Oftast är det bara brist på sömn,vätska och näring som folk förknippar med en avtändning,men det är bara att man pressat kroppen till sin limit,inget annat! Sen det du skrev att det är modersinstinkten som antagligen sätter in,då måste jag bolla tillbaks och fråga:Är det bristen av modersinstinkt då på de tjejer som knarkar med sina barn i magen??
Och vrf har dom ingen?
NEj jag vill nog hävda att du har fel där,för det handlar om MORAL!
Man knarkar ej om man e gravid och gör man det så är man en liten råtta utan principer...
Min åsikt! Men alltid kul med att bolla tankar med nån och jag respekterar din åsikt och tack för dina ord och hoppas att din pappa kan sluta en dag och ta vara på livet för visst e det grått å trist oftast,men vad vi vet är att vi bara har 1 liv så man ska nog ta vara på det. kram

Anonym sa...

Desamma , tycker också det är kul att bolla ider ;)
okej du har väl kanske lite rätt även om jag inte vill erkänna det ..
Men okej då undrar ju jag då om tjejer kan födas utan moral tror jag dom kan födas utan modersinstinkter också, det finns ju kvinnor som säljer sina barn eller styckar dom i små bitar.
Okej jag håller helt med dig med att tjejer som knarkar med barn i magen är idioter, min mamma rökte massa hasch när hon hade mig och inte när hon väntade min bror men ändå kan jag säga att han inte blev riktigt hundra haha ;) där menade jag inte något mot min bror så , haha jag får lite dåligt samvete när jag skriver så ..men att hon trodde att det va okej att röka när man väntar barn är ju bara ännu ett bevis på vad droger gör med förståndet på människor..
Jag är stolt att säga att mina föräldrar nu har varit drogfria i 6 år :P
jag skickar detta nu en gång till för den förra komentaren jag skrev kom inte fram första gången tror jag ..

cecilia sa...

jag tror att mammor som skadarsina barn,t.ex styckar å så dom har inga känslor alls utan är så störda helt enkelt att de kan skada vem som helst!
Min mamma var beroende av hasch i ca 40 år men under sina graviditeter rörde hon ingenting.
6 år är en lång tid och starkt jobbat av dom!
Lycka till med allt!

Anonym sa...

Starkt av din mamma att hon inte rökte när hon var gravid !
Jo det va det bästa som kunde hända mig eftersom mina föräldrarva heroenister i 4 år , från jag var 7 år till jag va 11 och den tiden kommer jag aldrig glömma. så jag är bara glad att dom gav mig tillbaka mitt liv igen ..
Hoppas allt går bra med dig och din familj !
Och keep blogging, gillar din blogg :)