måndag 30 november 2009

Imorgon blir det överby

Med Angeliqa!
Ska in på skopunkten bl.a.
Ska köpa klänning till balen,vägrar gå annars!
Men har hittat en för 399kr å skor för 150 nice nice!
Sen ska jag kolla på bårder till evelinas rum,på rusta!
Brukar finnas billiga där.
Sen hem igen.
Gjort ny meny för veckan,så roligt att se vad barnen väljer.
Så här blev det iaf!
Måndag:korvgryta
Tisdag:köttbullar med makaroner (eves val)
Onsdag:Pannbiff med potatis (mickes val)
Torsdag:rester eller kassler med ris å svampsås (mitt val)
Fredag: potatis gratäng å helstekt fläskfile´ (familjens val
Lördag:kyckling och pommes (familjens val)
Söndag: spagetti med köttfärssås (emmys val)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättekul med matlista!!!! Fortsätt gärna med det, den ger mkt bra tips till en som inte har nån egen fantasi. Hur tillagar du kycklingen? Å filen? //Vera

cecilia sa...

kycklingen steker jag med massa grillkrydda i ca 2 min per sida sen in i ugnen efter beskrivning på påsen.
File´n steker jag utan att skiva den,snabbt i stekpanna sen i en ugnsorm (fortfarande hel)skär ner morotsbitar å stora lökbitar å kantareller runt om den på med lite vatten å 200 grader i nedre delen i ca 30 min... gör gärna kantarell sås till..